Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła nabór „Promocja marki innowacyjnych MŚP” z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki. Działanie ma na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych. Wnioski będą przyjmowane od 13 maja 2025 r. do 24 kwietnia 2026 r.
Polscy przedsiębiorcy zyskują coraz większą pewność w nawiązywaniu współpracy z zagranicznymi klientami, a program Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki aktywnie wspiera projekty związane z międzynarodową ekspansją.
Dofinansowanie w ramach działania „Promocja marki innowacyjnych MŚP” mogą uzyskać projekty mające na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, w szczególności poprzez udział w wydarzeniach targowych oraz wyjazdowych misjach gospodarczych. Wydarzenia targowe są wskazane na liście opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Działanie ma na celu promowanie marki produktowej wnioskodawcy i Marki Polskiej Gospodarki.
Kto może się ubiegać o dofinansowanie?
Mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które wpisują się w jeden z następujących sektorów gospodarki:
- Sektor medyczny i farmaceutyczny
- Sektor budowy i wykańczania budowli
- Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
- Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
- Sektor IT/ICT
- Sektor przemysłu kreatywnego
- Sektor kosmetyczny
- Sektor maszyn i urządzeń
- Sektor meblarski
- Sektor motoryzacyjny
- Sektor pojazdów szynowych
- Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
- Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
- Sektor lotniczo-kosmiczny
- Sektor spożywczy
Ważne! Wnioskodawca musi wykazać, że w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym uzyskał przychody netto ze sprzedaży produktów na eksport w wysokości co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Działania promocyjne, których koszty mogą być finansowane w ramach projektu to:
- udział wnioskodawcy w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy;
- udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w wybranych targach, w które wpisuje się projekt oraz produkty promowane w ramach projektu;
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji;
- kampanie promocyjne.
Wnioskodawca w ramach realizacji projektu może sfinansować m.in.: koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie; koszty rezerwacji powierzchni wystawienniczej; koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej; koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji w zakresie promocji marki produktowej zorganizowanych podczas misji gospodarczej; koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych.
Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w naborze wynoszą 50 mln zł. Poziom dofinansowania wynosi do 85% w przypadku kosztów podróży służbowych oraz do 50% dla pozostałych kosztów kwalifikowanych. W naborze nie określono minimalnej ani maksymalnej wartości kosztów kwalifikowanych.
Więcej informacji o naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP” znajduje się na stronie PARP.
Informacja prasowa PARP